Kun koko kansan Seppo Räty vauhdittaa mainoskampanjaa ja asialla on aina nauravainen Keski-Karjala, niin lopputulos voi olla mitä tahansa. Tai oikeammin ei mitä tahansa, vaan sitä taattua Seppoa. Toukokuun puolivälissä käynnistyneessä videokampanjassa Keski-Karjalaa markkinoidaan huumorin keinoin alueelta julkkiksia hyödyntäen.

– Hän lähti yllättävän helposti mukaan ja hänen kanssaan on tehty kolme videota, joista yksi on nyt julkaistu. Seppo on elänyt ikänsä Tohmajärvellä ja arvostaa kotiseutuaan. Kampanjan nimikin juontuu Sepon kuuluisasta lauseesta erään keihäskisan jälkeen, kertoo seutumarkkinoija Suvi Spoof Keski-Karjalan Kehitysyhtiöstä.

Kaikkiaan videokampanja sisältää 12 videota. Rädyn lisäksi mukaan ovat lupautuneet kiteeläisen suksitehtaan toimitusjohtaja Harri Kirvesniemi, Kesälahdelta kotoisin oleva ysäri-dj ja tuottaja Oku Luukkainen sekä rääkkyläläislähtöiset Mimmit-yhtyeen sisarukset Pauliina Lerche ja Hannamari Vallila.

Uusia asukkaita hakusessa

Videoiden tavoitteena on nostaa Keski-Karjalaa esille huumorin keinoin. Uusia asukkaita kun Kiteelle, Tohmajärvelle ja Rääkkylän mahtuisi ihan tolkusti nykyistä enemmän.

-Kaikkea mahdollista on yritettävä, jotta saamme uusia asukkaita. Työpaikkojakin on avoinna. Etenkin metallipuolen ammattilaisista on pulaa, Spoof kertoo.

Ja jos pidempi aikainen muutto iloiseen Itä-Suomeen epäilyttää, niin kokeilemassakin saa käydä. Alueen kunnilla on tämän vuoden loppuun menossa kampanja, jossa kunnan vuokra-asunnon voi vuokrata 20 prosentin alennuksella kuuden kuukauden ajaksi.

KETIn ja Keski-Karjalan kuntien toteuttamaan kampanjaan on saatu tukea Pohjois-Karjalan tulevaisuusrahastosta.

Katso Seppo Rädyn tähdittämä Keski-Karjalan markkinointivideo (klikkaa kuvaa):

Jatka keskustelua #kuntalehti @kuntalehti Twitterissä tai Facebookissa.

Keskustele

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

*

Lue tästä kaikki jutut kehysriihestä