Suomalaisten kuntien ei tarvitse hävetä eksoottisten
matkakohteiden rinnalla. Kotimaasta löytyy paljon tarjottavaa matkailijoille.

-Kunnat pärjäävät Matkamessuilla minun mielestä hyvin. Suomen
kielellä tuotettu materiaali on iso etu, kun markkinoidaan kohteita suurelle
yleisölle, Matkamessujen tiedottaja Riikka Luomanpää arvioi.

Eurajoen kunta on jo pitkään ollut Matkamessujen vakituisia
näytteilleasettajia. Oma 18 neliön osasto on pystytetty Messukeskukseen yhdessä
oman alueen yritysten kanssa. Eurajoen panostus messuihin ilman henkilökunnan
palkkakuluja on noin 8000 euroa.

-Etenkin rooliopastukset on sellainen tuote, jolla pyrimme
saamaan lisäarvoa normaalien yöpymisten ja ruokailujen lisäksi. Ainakin tähän
saakka olemme kokeneet messuilla olon järkeväksi. Tarkkaa ei voi sanoa, minkä
verran merkitystä matkailijamääriin messuilla ololla on, mutta jonkin verran
tulee suoraa palautetta siitä, että kiinnostus syntyi messuilla, Eurajoen
kulttuurisihteeri Pirjo Jaakkola kertoo.

Mainos (juttu jatkuu mainoksen jälkeen)



Matkailumarkkinoinnin
ohella kuntasektorilla työskenteleville matkailualan ammattilaisille messut
ovat myös opintotapahtuma.

-Aina näkee ja kuulee jotain uutta. Pysyy kärryillä siitä,
miten asioita jossain muualla tehdään. Aina voi oppia jotain uutta, Jaakkola
painottaa.

Matkamessut
käynnistyvät torstaina ammattilaisten ja median osalta. Suurelle yleisölle
Messukeskuksen ovet avataan perjantaina puoliltapäivin. Messut päättyvät
sunnuntaina 19. tammikuuta.

 

Jatka keskustelua #kuntalehti @kuntalehti Twitterissä tai Facebookissa.

Keskustele

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

*