Järvenpään kaupungin oma media tuo kaupungin kasvot ja äänet esiin entistä paremmin - Järvenpäämedia sai omat verkkosivut
Järvenpäästudio-lähetykset ovat osa Järvenpään kaupungin omaa mediaa. (Kuva: Järvenpään kaupunki)
KUNTAKIERROS Järvenpään kaupunki lanseerasi oman median konseptinsa, Järvenpäämedian, marraskuussa 2020 kaupungin verkkosivujen uudistamisen yhteydessä. Nyt Järvenpäämedia on ottanut askeleen eteenpäin ja saanut omat verkkosivut, jotka löytyvät osoitteesta jarvenpaamedia.fi.
– Jarvenpaa.fi-sivustolla tärkeintä on kaupungin palvelujen löydettävyys, kun taas Järvenpäämedian omilla sivuilla meillä on mahdollisuus nostaa mediamainen sisältö esiin entistä paremmin ja markkinoida sitä monikanavaisesti. Järvenpäämedian sisältöjä nostetaan edelleen esiin myös jarvenpaa.fi-sivustolle, viestintäjohtaja Heli Komulainen kertoo.
Järvenpäämedia tarjoaa blogeja, Järvenpääpuhe-podcasteja ja Järvenpäästudio-lähetyksiä. Myös asukaslehti Luonnotar sekä tiedotteet kaupungista ovat osa Järvenpäämediaa. Järvenpäämediassa nostetaan esiin kasvot ja äänet: kaupunkilaiset, kaupungin työntekijät, yritykset, kuntapoliitikot ja yhteistyökumppanit
– Kyse ei ole siitä, etteikö paikallinen kaupallinen media huomioisi tarpeeksi Järvenpäätä, vaan siitä, että monipuolistamme kaupungin viestintää ja teemme siitä entistä avoimempaa, Komulainen sanoo.
– Tavoitteenamme on karrikoidusti sanottuna muuttua tiedotetehtaasta keskustelukumppaniksi. Ei enää vain ylhäältä alaspäin suuntautuvaa ”tiedotusta”, vaan taustoja ja ilmiöitä avaavaa, ihmisiä esiin tuovaa vuorovaikutteista viestintää. Meillä on kaikki kanavat ja viestinnän keinot käytettävissä. Miksi emme siis käyttäisi niitä?
Järvenpäämedian taustalla on Järvenpään kaupungin brändin johtoajatus: tarkoituksena on luoda syvää yhteyttä kaupungin kaikkien toimijoiden välille
– Kaupungin ääni ei kangertele tai pölyty. Se puhuu avoimesti ihmiseltä ihmiselle. Järvenpää uskaltaa olla perustellusti mieltä, todetaan kaupungin brändikäsikirjassa.