Timo Lavikaisen esittämä viiksiniekka tekee Nurmijärven kampanjassa töitä muun muassa rantapelastajana. (Kuva: Nurmijärven kunta)

KUNTAKIERROS Nurmijärven kunnan rekrytoinnin tehostamiseen ja kunnan työnantajamielikuvan vahvistamiseen tähdännyt #ilmiöntekijät-kampanja on vuoden 2022 paras rekrytointikampanja.

Nurmijärvi pokkasi palkinnon torstaina 3. marraskuuta Rekrygaalassa. Voittaja valittiin yleisöäänestyksen perusteella.

– Olemme koko kuntasektorin puolesta erityisen iloisia tunnustuksesta ja siitä, että nyt on pölytetty kuntatyön mainetta. Kuntatyö ei ole mitään lapioon nojaamista tai nutturapäistä kirjastonhoitajan hommaa, vaan tosi kiinnostavaa ja huipputärkeää työtä, sanoi Nurmijärven kunnanjohtaja Outi Mäkelä kiitospuheessaan.

Kampanjassa Timo Lavikaisen näyttelemä viiksiniekka on nähty muun muassa rantapelastajana, maarakennuspäällikkönä, sähköinsinöörinä, työllisyyskoordinaattorina, varhaiskasvattajana ja katukunnossapitoinsinöörinä. Ääneen ovat päässeet myös kunnan aidot työntekijät.

Kampanjan videosisältöjä on katsottu sosiaalisessa mediassa yhteensä noin 1500 tuntia, ja Nurmijärven kunnan työnantajasivu on vuonna 2022 ollut Kuntarekryn suosituin esittely maaliskuussa, huhtikuussa, toukokuussa, kesäkuussa sekä elokuussa.

– #Ilmiöntekijät-kampanja lähti hienosti lentoon keväällä ja kampanja nosti kunnan avoimet työpaikat puheenaiheiksi kahvipöydissä ja mediassa, Nurmijärven kunnan viestintäpäällikkö Teemu Siltanen sanoo.

Rekrygaalan järjestää Duunitori Oy. Se on vuosittainen tapahtuma, jossa palkitaan rekrytointialan tärkeimmät teot ja parhaat onnistumiset. Gaala on järjestetty vuodesta 2018.

Jatka keskustelua #kuntalehti @kuntalehti Twitterissä tai Facebookissa.

Keskustele

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

*