p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal
{margin:0cm;margin-bottom:.0001pt;font-size:12.0pt;font-family:”Times New Roman”;}
@page Section1
{size:612.0pt 792.0pt;margin:70.85pt 2.0cm 70.85pt 2.0cm;}
div.Section1
{page:Section1;}

Helsingin seudun ympäristöpalvelut julkaisi tiistaina 6.5.
Helsingin Sanomissa mainoksen, jossa se kehottaa lukijoita valitsemaan
ympäristöystävällisemmän äitienpäivälahjan, eli perheen äidille tarjotun viikkosiivouksen.

 

Kuntaliiton tasa-arvoasioista vastaava erityisasiantuntija
Sinikka Mikola suhtautuu voimakkaan kriittisesti mainokseen, jota koristaa kuva
pölynimurista ja teksti "Viikkosiivous".

 

– Mainoksensa kautta HSY viestii, että kodin siivous on
äidin tehtävä. Sen vuoksi hän on kiitollinen, kun saa viikkosiivouksen
lahjaksi, Mikola toteaa.

 

Se, että Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY on
kuntayhtymä, ei paranna asiaa.

 

– HSY pyrkii ympäristöystävällisyyteen, mutta
tasa-arvonäkökulma unohtuu. Kunta-alan toimijoiden pitäisi olla erityisen
tarkkoja siinä, millaista tietoa ne välittävät. Kunnat ja kuntayhtymät
vastaavat siitä, että tasa-arvoasiat huomioidaan viestinnässä. Siinä HSY ei ole
tässä tapauksessa onnistunut, Mikola sanoo.

Jatka keskustelua #kuntalehti @kuntalehti Twitterissä tai Facebookissa.

Keskustele

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

*

Lue tästä kaikki jutut kehysriihestä