Kilpailuun ilmoitettiin yhteensä 36 työtä matkailu-, rekrytointi- ja kilpailukykysarjoihin sekä vuoden markkinointituote -sarjaan.

 

Kilpailussa oli jaossa yhteensä 100 000 euron arvosta kampanjapalkintoja, jotka jaettiin tasan kunkin sarjan voittajan kesken. Kampanjat toteutetaan kilpailun yhteistyöyritysten kanssa ja ne koostuvat medianäkyvyydestä ja kampanjapalveluista. Sarjoista valittiin myös hopeasijat ja osassa myös pronssisijat sekä jaettiin kunniamainintoja ansiokkaille toteutuksille.

Mainos (juttu jatkuu mainoksen jälkeen)



 

Kilpailukykysarjassa voiton vei Forssan Seudun Kehittämiskeskus Oy kampanjallaan Järkivihreä Forssan seutu – vihreämmän liiketoiminnan puolesta. Työtä pidettiin osoituksena laaja-alaisesta ja kokonaisvaltaisesta ajattelutavan ja yhteistyötoiminnan muutoksesta.

 

Matkailusarjassa kultaa nappasi Idän Taiga ry. Wild Taiga -kampanjallaan, joka on taidokas markkinointikokonaisuus ulkomaalaisryhmien houkuttelemiseksi Suomussalmen ja Kuhmon alueelle Kainuuseen.

 

Rekrytointisarjassa parhaaksi työksi valittiin Lappeenrannan Seudun Yrityspalvelut Oy:n InnoCity -kampanja, jonka avulla on esimerkillisesti edistetty opiskelijoiden ja yrityselämän kytkentöjä.

 

Vuoden markkinointituotteeksi valittiin Oulun kaupungin työyhteisön kehittämiseen ja hyvinvointiin luotu ainutlaatuinen Ilmakitarataukojumppa, joka on sittemmin levinnyt laajemmin eri yleisöjen hyödynnettäväksi.

 

– Kilpailussa oli mukana innovatiivisia pieniäkin toteutuksia sekä laajempia kokonaisvaltaisia kampanjoita, kertoo SM-kilpailun ylituomari, Kuntaliiton viestintäjohtaja Jari Seppälä.

 

Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun tavoitteena on kehittää markkinointiosaamista kunta-alalla nostamalla esille kunta- ja seutumarkkinoinnin hyviä käytäntöjä ja tuloksellista markkinointia sekä esimerkillistä kunnan työnantajakuvan kehittämistä.

 

(KL)

 

Kuntaliiton tiedote asiasta

Jatka keskustelua #kuntalehti @kuntalehti Twitterissä tai Facebookissa.

Keskustele

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

*