Nuoret ideoivat mm. #haapajarvirulaa-aihetunnisteeen Instagramiin.

Haapajärven kaupunki on ottanut satoja yläasteikäisiä nuoria mukaan suunnittelemaan kaupungin markkinointia sosiaalisessa mediassa. Kaupungin mukaan tuloksia syntyi viikossa.

Kaupunginjohtaja Juha Uusivirran mukaan tempaus osoittaa, että nuorilla on luovuutta ja osaamista, jota kannattaa ehdottomasti hyödyntää

– Kunnissa ja kaupungeissa sitä uskalletaan tehdä aivan liian vähän, Uusivirta arvioi tiedotteessa.

Ajatus nuorten osallistamisesta syntyi kaupungin projektiryhmässä. Yläkoulun rehtori laittoi asian liikkeelle nopeasti.

Aluksi paikallisessa yläkoulussa käynnistettiin markkinointikampanjan nimikilpailu. Siihen saatiin likimain 50 ehdotusta. Koska kokemukset olivat positiivisia, pyydettiin niin yläkoululaisilta kuin lukiolaisiltakin lisää ideoita.

Oppilaat suunnittelivat kaupungille some-markkinointikampanjan, jossa he toimivat moottorina.

– Ideoita tuli siihenkin huikea määrä, yli 80 kappaletta, joita käsiteltiin kaikkien luokkien kanssa. Kampanjan ytimen muodostaa Haapajärvi-aiheinen kuvakilpailu. Oppilaat ovat erittäin innoissaan, kertovat yläkoulun rehtori Jari Nahkanen sekä rehtori Merja Eilola. Osallistuneiden määrä oli huomattavasti suurempi kuin aluksi odotettiin.

Uusivirran mukaan kampanja on rohkaissut kaupunkilaisia kehumaan ympäristöään.

– Nyt haapajärvisestä arjesta, toiminnasta ja tapahtumista halutaan kertoa lisää ja mikäpä luontevampi kanava siihen kuin sosiaalinen media, Uusivirta näkee.

Jatka keskustelua #kuntalehti @kuntalehti Twitterissä tai Facebookissa.

Keskustele

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

*

Lue tästä kaikki jutut kehysriihestä