Helsingin sosiaali- ja terveysviraston työntekijät eivät ole tyytyväisiä talon toimintatapoihin. (Kuva: Ville Miettinen)

Byrokraattisuus, jäykkyys ja tahmeus ovat merkittävästi lisääntyneet sen jälkeen, kun Helsingin sosiaalivirasto ja terveyskeskus yhdistettiin 2013, kuvailee viraston työntekijä keskiviikon Helsingin Sanomissa.

Yhdistymisen tavoitteena oli hoitoketjujen sujuvoittaminen. Yhdistyneessä virastossa työskentelee 15 000 sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaista.

Viraston yhdistymisestä saamat arviot Helsingin yliopiston tekemässä tutkimuksessa eivät ole mairittelevia.

Erään toisen työntekijän mukaan viraston henkilöstöpolitiikka on työntekijöitä ja esimiehiä lähes poikkeuksetta alentavaa, eikä ylimmässä johdossa ymmärretä hyvän henkilöstöjohtamisen menettelytapoja. Yhdistymisen oikeudenmukaisuus ja sen tuomat hyödyt koettiin melko alhaisiksi niin ennen yhdistymistä kuin vajaat kaksi vuotta sen jälkeen.

Uutinen HS:n verkkosivuilla

Jatka keskustelua #kuntalehti @kuntalehti Twitterissä tai Facebookissa.

Aiemmat kommentit

  1. Virastossa on 15 000 työntekijää, ja lehti repäisee otsikon yhden työntekijän kommentista. Tosi asiantuntematonta journalistiikkaa.

  2. Tämä uutinen pitäisi viedä Julkisensananneuvostoon, sillä se perustuu todella kahden ihmisen haastatteluun. Virastossa työskentelee 15 000 ihmistä ja juttu on tehty parin ihmisen mielipiteestä.
    Olen sote-lautakunnan jäsen Vanhusneuvoton pj, ja käyn lähes päivittäin virastossa ja eri toimipisteissä. Mitään murskakritiikkiä ei ole esiintynyt.

Keskustele

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

*