Jyväskylästä löytyy tyytyväisiä kaupunkilaisia myös palvelusetelien tiimoilta. (Kuva: Jyväskylän kaupunki)

Jyväskylän kaupungin vanhus-  ja vammaispalveluiden palveluseteliasiakkaiden tyytyväisyys saamiaan palveluita kohtaan kasvoi merkittävästi vuosien 2011–2013 aikana. Kolmen vuoden aikana erittäin tyytyväisten asiakkaiden osuus nousi 42 prosentista 56 prosenttiin ja tyytymättömien asiakkaiden määrä laski 7 prosentista yhteen prosenttiin.

Jyväskylän ammattikorkeakoulun opinnäytetyössä selvitettiin omaishoidon sijaispalveluiden, tuetun kotona asumisen sekä tilapäisen kotihoidon palveluseteliasiakkaiden tyytyväisyyttä saamaansa palveluun.

– Kysely lähetettiin vuosittain kaikille palveluseteliasiakkaille ja vastausprosentti oli noin 50. Asiakkaiden tyytyväisyys palvelua kohden lisääntyi tutkimuksen aikana. Asiakkaat ovat tyytyväisiä yksityisten palvelusetelituottajien tuottamaan palveluun ja kokevat palvelusetelillä saadun avun helpottavan heidän arkeaan ja tukevan kotona asumista, tutkimuksen tehnyt Mia Lindberg kertoo.

Parannettavaa löytyi palvelusetelipalveluihin liittyvästä neuvonnasta ja tiedottamisesta. Tutkimuksen pohjalta on kiinnitetty entistä enemmän huomiota myös asiakkaan hoito- ja palvelusuunnitelmassa määriteltyjen palveluiden toteutumisen seurantaan.

 

Aiheesta enemmän Jyväskylän kaupungin nettisivuilla

 

 

Jatka keskustelua #kuntalehti @kuntalehti Twitterissä tai Facebookissa.

Keskustele

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

*

Lue tästä kaikki jutut kehysriihestä