Seinäjoen kampanja yrityksille on ehdolla kuntamarkkinoinnin SM-mitaleille.

Kymmenennen kerran järjestettävän Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun semifinalistit on valittu. Kilpailuun osallistui yhteensä 42 kilpailutyötä.

Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun tavoitteena on kehittää markkinointi- ja viestintäosaamista kunta-alalla nostamalla esille hyviä käytäntöjä eli esimerkillistä ja tuloksellista markkinointia tai viestintää. Kilpailu luo kokonaiskatsauksen kunta- ja seutumarkkinoinnin ajankohtaisiin toteutuksiin. Samalla syntyy vertailutietoa onnistuneesta tekemisestä ja sen toteuttamisen taustoista.

– Mukana kilpailussa oli poikkeuksellisen paljon kunnan tai alueen niin sanottua perustyötä, jota on joka tapauksessa tehtävä. Taloudellisesti haasteellisina aikoina palataan peruspalvelujen äärelle. Työt osoittavat hyvin, että perusta kannattaa rakentaa huolella ja pitkäjänteisesti. Vasta sen jälkeen nokkelat tempaukset ja innovatiiviset lyhytkestoisetkin kampanjat purevat, Kuntaliiton asiakaspalvelupäällikkö Merja Olari-Sintonen toteaa.

Kilpailu on osa Piiri-verkoston toimintaa. Piiri-verkosto on avoin ja maksuton yhteistyö- ja kehittämisverkosto kuntien, seutujen ja alueiden markkinointi- ja viestintäosaamisen vahvistamiseksi.

Mainos (juttu jatkuu mainoksen jälkeen)



Voittajat julkistetaan toukokuussa

Kilpailun mitalikolmikko julkistetaan Piiri 10 vuotta -juhlaseminaarissa Helsingissä 20.5.2015. Tuomaristo voi lisäksi jakaa kunniamainintoja.

Kilpailun voittava työ saa Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun mestarin tittelin. Tuomaristo jakaa kulta-, hopea- ja pronssisijoille yltäneille kilpailutöille lisäksi kampanjanäkyvyyttä ja kunniakirjat. Kampanjat toteutetaan kilpailun yhteistyöyritysten kanssa.

Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun järjestävät kunta- ja seutumarkkinoinnin kehittämistyötä tekevät järjestöt: Suomen Kuntaliitto, Seudulliset kehittämisyhteisöt SEKES ry sekä Suomen matkailuorganisaatiot SUOMA ry. Piiri-verkoston yhteistyöyrityksiä ovat MTV3, Helsingin Sanomat, Otavamedia, KL-Kustannus Oy/ Kuntalehti ja Kommuntorget.

Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailu 2015 – semifinalistit aakkosjärjestyksessä:

Heinolan lukio: Me tehdään yhdessä ME!

Helsingin kaupungin rakennusvirasto: Patsas puhuu sinulle

Helsingin kaupungin rakennusvirasto: Strategia kirkkaaksi viestinnän keinoin

Into Seinäjoki Oy: Into 500 -yritysattack

Jyväskylän kaupunki/ Visit Jyväskylä: Lasten Löytöretket -yhteismarkkinointikokonaisuus

Kemiönsaaren kunta: Brinkkulla – Älykäs Kemiönsaari

Kuopion kaupunki, Jyväskylän kaupunki, Mikkelin kaupunki, Terveempi Itä-Suomi -hanke, Kaste-ohjelma: Yks, kaks, hyppy! -kampanja

Lahden seudun kehitys LADEC Oy: Operaatio L.B.R.

Mikkelin seutu: Solmu-projekti palvelee muuttajia

Mikkelin seudun elinkeinoyhtiö Miset Oy: Mikkelin Kasvusopimus

Oulun kaupunki: Oulun uusi brändi sanoin, kuvin ja teoin

Porvoon kaupunki: #TravelHousePorvoo

Someron kaupunki: Someron LähiJoulu-kampanja

Vaasanseudun Kehitys Oy VASEK: Kerromme sen kuvin – elävin kuvin

Vantaan kaupunki: Vantaa-kanava

Jatka keskustelua #kuntalehti @kuntalehti Twitterissä tai Facebookissa.

Keskustele

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

*