Kymsoten viestintäjohtaja Anni Björklund kertoo Kymsoten Prototyypit-kampanjasta ja keskustelee kuntamarkkinoinnista Leena Forsénin ja Mari Katteluksen kanssa Kuntalehden podcastissa. Kuva Kymsoten videolta Kuntamarkkinoinnin SM-kisassa 2020.

Vaasan seutu tähtää maailman onnellisimman maan onnellisimmaksi paikaksi, ja kesällä Vaasa etsii markkinointikampanjassaan ”maailman onnellisinta ihmistä” – kolme voittajaehdokasta saa yövieraakseen Maria Veitolan, voittaja julkistetaan onnellisuusillassa televisiosta tutussa Strömsön huvilassa.

Puitteet ovat kohdallaan, mutta mikä on tämän näyttävän kampanjan taustalla? Mikä merkitys on kuntastrategialla kuntamarkkinoinnissa?

Kampanjaa ja Vaasan seudun kuntamarkkinoinnista muutenkin avaavat Kuntalehden podcastin vieraat, Vaasan kaupungin viestintäpäällikkö Leena Forsén ja Vaasannseudun kehitysyhtyö VASEK Oy:n markkinointipäällikkö Mari Kattelus.

Kymsoten viestintäjohtaja Anni Björklund puolestaan kertoo, kuinka markkinoidaan sote-palveluita. Kymsote oli pronssilla viime vuonna kuntamarkkinoinnin SM-kisassa ”paremminvointialuetta” luoneella kampanjallaan, jossa hyödynnettiin kansalaisten osallistumista markkinointiin ja jolla tähdättiin paitsi asiakaslähtöiseen toimintaan, myös myönteiseen julkisuuteen ja luottavaiseen asiakaskuntaan.

Miten julkisia palveluja pitäisi markkinoida? Millainen merkitys kuntamarkkinoinnissa on yhteistyöllä? Pitääkö markkinoissa kilpailla naapurin kanssa? Miksi kaiken ytimessä on kuntalainen?

Klikkaa kuuntelemaan:

Kuntalehden podcast on kuunneltavissa SoundCloudiniTunesinSpotifyn sekä Suplan kautta.

 

Jatka keskustelua #kuntalehti @kuntalehti Twitterissä tai Facebookissa.

Keskustele

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

*

Lue tästä kaikki jutut kehysriihestä