Uudenkaupungin autotehtaalle lähetettiin peräti 13 000 työhakemusta. (Kuva: Valmet Automotive)

Pelko työvoimapulasta osoittautui turhaksi. Uudenkaupungin autotehdas onnistui saamaan tarpeeksi työntekijöitä, kun yrityksessä oivallettiin, mikä rekrytoinnissa on tärkeintä.

Valmet Automotiven onnistunut rekrytointikampanja osoitti, että helpoimmin lähtevät liikkeelle nuoret miehet, joita eivät sido perhe, lapset ja omistusasunto.

– Rekrytoinnissa lähdettiin liikkeelle siitä, että meillä on tarjota teille työtä ja se tuo teille mukavia työkavereita ja rahaa. Ei ollut pohjakoulutus- eikä työkokemusvaatimuksia, kertoo autotehtaan henkilöstöjohtaja Tomi Salo.

Rekrytointi toteutettiin tiiviissä yhteistyössä TE-toimistojen kanssa, koska niissä tiedetään millainen muuttohalukkuus ja työttömyysrakenne kullakin alueella on.

Lue koko juttu tuoreesta Kuntalehdestä.

Jatka keskustelua #kuntalehti @kuntalehti Twitterissä tai Facebookissa.

Keskustele

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

*

Lue tästä kaikki jutut kehysriihestä