Erityiseksi kehittämiskohteeksi työryhmä nosti pääkaupunkiseudun alakeskusten kytkemisen keskenään tehokkaalla joukkoliikenteellä. Alakeskuksiksi luokiteltiin muun muassa Itäkeskus, Malmi, Tikkurila, Leppävaara, Tapiola ja Espoon keskus.
Tärkeäksi rankattiin myös pääkaupunkiseutua ympäröivät kehysalueet, joilla ei ole tehokasta raideliikennettä.
Työryhmän jäsenet erikoistutkija Mika Ristimäki Suomen ympäristökeskuksesta ja tutkimuspäällikkö Hanna Kalenoja Tampereen teknillisestä yliopistosta muistuttivat, että joka paikkaan raiteita ei voi vetää.
– Hyvää toimivaa bussiliikennettä ei saa tappaa raideliikenteellä, Ristimäki huomautti.
(STT)

Jatka keskustelua #kuntalehti @kuntalehti Twitterissä tai Facebookissa.

Keskustele

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

*

Lue tästä kaikki jutut kehysriihestä