Kotka
Miä sydän Kotka –valokirjainten tarkoitus on luoda yhteisöllisyyttä, levittää kotiseutuylpeyttä ja kertoa turistien viihtymisestä Kotkassa. Kuva: Kotkan kaupunki

Rannikolla on ollut rakkaudentäyteinen viikko. Kotkan Kantasatamassa paljastettiin heti maanantaina Kotkan rakkausviikon alkajaisiksi valtavat Kotka-kirjaimet. 

Suojapeitteiden alta paljastuivat viisi metriä leveät ja yli kaksi metriä korkeat valkoiset valokirjaimet ja punainen sydän.  

Metallitelineeseen kiinnitetty Miä sydän Kotka –logo on tuttu Kotkan kaupungin markkinointituotteista. Se loistaa nyt satamassa valoa ilta- ja yöaikaan. 

Idea Kotka-kirjaimista tuli kaupungille osallistuvan budjetoinnin kautta. Kotkalainen Kirsi Rasanen sai idean ulkomailta.  

Mainos (juttu jatkuu mainoksen jälkeen)



–Vastaavat kirjaimista muodostuvat kuvauspaikat houkuttelevat turisteja ja saavat hyvin somenäkyvyyttä. Mielestäni ne istuvat Kotkan merimaisemaan ja brändi-ilmeeseen hienosti. 

Kotkassakin toiveena on, että sekä kaupungin asukkaat että turistit hyödyntävät logoa kuvauspaikkana ja jakavat kuvia etenkin sosiaalisen median tileillään. 

Kirjaimet sijaitsevat Tornatorintien ja Laivurinkadun risteyksessä. Kantasataman rakentuessa ne on tarkoitus siirtää lähemmäs tapahtumakeskus Satama Areenaa ja Xamkin kampusta. 

Porissa aloitti Porisuhdeneuvoja

Porissa aloitti tiistaina työt uusi työntekijä, Porisuhdeneuvoja Luukkone. Hän jakaa viisiosaisessa videosaagassa neuvoja, miten Porisuhteen saa toimimaan. 

Matkailu- ja markkinointiyksikön päällikkö Anna Kyhä-Mantere kertoo tiedotteessa, että Porin kaupunki venyttää tietoisesti kuntamarkkinoinnin rajoja. 

–Venytämme tietoisesti kuntamarkkinoinnin rajoja. Sketsiviihteen keinoin toteutettu kokonaisuus on rohkea veto, jota ei pidä otsa rutussa katsoa, sanoo Kyhä-Mantere tiedotteessa. 

Ensimmäisessä videossa Helena hakee kipinää väljähtyneeseen Porisuhteeseensa, ja toisessa jaksossa Porisuhdeneuvoja auttaa turkulaista Jaria, jolla on olematon Porisuhde. 

–Kun Joonas Nordman soitti minulle ja ehdotti tekevänsä minusta sketsihahmon, niin eihän siihen voinut kuin suostua, toteaa kaupunginjohtaja Aino-Maija Luukkonen

Porisuhdeneuvojan vinkeille on ollut kysyntää. Ensimmäinen video tavoitti vajaassa vuorokaudessa pelkästään Porin kaupungin kanavissa noin 200 000 silmäparia.

Tuoremmassa kolmannessa jaksossa Gunnar harkitsee Porinvaihtoa. Osoitteessa Rakastu Poriin julkaistaan uusi video joka torstai seuraavan kahden viikon ajan. 

Jatka keskustelua #kuntalehti @kuntalehti Twitterissä tai Facebookissa.

Keskustele

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

*