Kilpailuun osallistui yhteensä 48 kilpailutyötä. Kilpailukyky-, matkailu- ja vuoden markkinointituote -sarjojen shortlistalle on kullekin valittu viisi työtä. Rekrytointisarjan shortlistalle valittiin kolme työtä.

Kilpailun voittajat julkistetaan Piiri 2012 -tapahtumassa Salossa 22. toukokuuta. Kilpailussa palkitaan parhaat työt neljässä sarjassa yhteensä yli 100 000 euron arvoisilla markkinointikampanjoilla.

Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun tavoitteena on kehittää markkinointiosaamista kunta-alalla nostamalla esille kunta- ja seutumarkkinoinnin hyviä käytäntöjä eli esimerkillistä ja tuloksellista markkinointia.

– Kilpailussa on tänä vuonna mukana varsin laajoja ohjelmakokonaisuuksia, peruspohjatyötä tehneitä kuntia ja kaupunkeja sekä pieniäkin innovatiivisia ja omaperäisiä toteutuksia. Kuntamarkkinoinnin ammatillistuminen ja moninaisuus näkyvät töissä erinomaisesti, toteaa SM-kilpailun tuomariston puheenjohtaja, Kuntaliiton markkinointipäällikkö Merja Olari-Sintonen.

Mainos (juttu jatkuu mainoksen jälkeen)



Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun järjestävät kunta- ja seutumarkkinoinnin kehittämistyötä tekevät järjestöt: Suomen Kuntaliitto, Seudulliset kehittämisyhteisöt SEKES ry sekä Suomen matkailuorganisaatiot SUOMA ry. Kilpailu on osa Piiri-toimintaa, joka on avoin ja maksuton yhteistyö- ja kehittämisverkosto kuntien, seutujen ja alueiden markkinointiosaamisen vahvistamiseksi.

Piiri-hankkeen yhteistyöyrityksiä ovat Helsingin Sanomat, MTV3, Otavamedia, KL-Kustannus Oy/ Kuntalehti, Finlands kommuntidning.

Voittajille palkintoja 100 000 euron arvosta

Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun kunkin sarjan voittaja saa palkinnoksi Suomen mestarin arvon, kunniakirjan ja julkisuutta. Tuomaristo voi lisäksi nimetä sarjojen hopea- ja pronssityöt tai jakaa kunniamainintoja.

Tuomaristo jakaa yhteensä 100 000 euron arvosta kampanjapalkintoja sarjojen voittajille. Kampanjat toteutetaan kilpailun yhteistyöyritysten kanssa.

Kilpailukykysarjassa palkitaan markkinointia, jonka tavoitteena on seudun tai kunnan kilpailukyvyn ja elinvoimaisuuden kehittäminen ja muutosprosessien tukeminen.

Matkailusarjassa palkitaan markkinointia, jonka tavoitteena on kotimaisten tai ulko-maisten matkailijoiden tai kävijöiden houkutteleminen kuntaan tai seudulle.

Rekrytointisarjassa palkitaan markkinointia, jonka tavoitteena on kuntien oman työnantajamaineen tukeminen sekä osaajien houkutteleminen seudulle.

Vuoden markkinointituote -sarjassa palkitaan innovatiivinen ja ainutlaatuinen tuote, toteutus, materiaali tai markkinointiteko.

Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailu 2012 shortlistat

Kilpailukykysarjan top 5 aakkosjärjestyksessä

Jakobstadsregionens Näringscentral Concordia Ab:
Pietarsaaren seutu – Täällä asuu laatu

Lahden kaupunki:
Ekokarpaasi

Pirkanmaan sairaanhoitopiiri:
Elämän tähden -brändiuudistus

Rauman kaupunki:
Rauma näköalaa – Rauma visions

Seinäjoen kaupunki / SEEK liikelaitos:
Tahtomalla saa ja tekemällä pärjää (KOMIA Seinäjoen kaupunkiseudun yhteismarkkinointi)

Matkailusarjan top 5 aakkosjärjestyksessä

Cursor Oy:
Kaakko135° – Hyvän tuulen rannikko -seudullinen matkailubrändi

Hangon kaupungin matkailutoimisto (Oy Hansea DC Ab):
Hangon matkailutoimiston Facebook-sivu "Hulluna Hankoon – Galen i Hangö"

Loviisan kaupunki:
Loviisan joulu

Paraisten kaupunki:
World’s longest table

Savonlinnan Seudun Matkailu Oy:
Tehtävä Saimaalla

Rekrytointisarjan top 3 aakkosjärjestyksessä

Imatran kaupunki ja Imatran Seudun Kehitysyhtiö Oy:
Nuorten Imatra

Kehittämiskeskus Oy Häme:
Sorviin.info

Vaasanseudun Kehitys Oy VASEK:
10 000 tekijää

Vuoden markkinointituote -sarjan top 5 aakkosjärjestyksessä

Keravan kaupunki:
Kerava-karvanopat

Loviisan kaupunki:
Loviisa Baby

Tampereen kaupunkiseudun elinkeino- ja kehitysyhtiö Tredea:
Tampere-kalsarit

Teuvan kunta:
Teuva on

Turku & Varsinais-Suomi
MTV Bucket list -ohjelmasarja

(KL)

Kunnat.net: 18 semifinalistia vuoden 2012 Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailussa

Jatka keskustelua #kuntalehti @kuntalehti Twitterissä tai Facebookissa.

Keskustele

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

*