Kuntamarkkinoinnin SM-kisojen semifinalistit valittu
Kilpailun voittajat julkistetaan Piiri 2012 -tapahtumassa Salossa 22. toukokuuta. Kilpailussa palkitaan parhaat työt neljässä sarjassa yhteensä yli 100 000 euron arvoisilla markkinointikampanjoilla.
Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun tavoitteena on kehittää markkinointiosaamista kunta-alalla nostamalla esille kunta- ja seutumarkkinoinnin hyviä käytäntöjä eli esimerkillistä ja tuloksellista markkinointia.
– Kilpailussa on tänä vuonna mukana varsin laajoja ohjelmakokonaisuuksia, peruspohjatyötä tehneitä kuntia ja kaupunkeja sekä pieniäkin innovatiivisia ja omaperäisiä toteutuksia. Kuntamarkkinoinnin ammatillistuminen ja moninaisuus näkyvät töissä erinomaisesti, toteaa SM-kilpailun tuomariston puheenjohtaja, Kuntaliiton markkinointipäällikkö Merja Olari-Sintonen.
Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun järjestävät kunta- ja seutumarkkinoinnin kehittämistyötä tekevät järjestöt: Suomen Kuntaliitto, Seudulliset kehittämisyhteisöt SEKES ry sekä Suomen matkailuorganisaatiot SUOMA ry. Kilpailu on osa Piiri-toimintaa, joka on avoin ja maksuton yhteistyö- ja kehittämisverkosto kuntien, seutujen ja alueiden markkinointiosaamisen vahvistamiseksi.
Piiri-hankkeen yhteistyöyrityksiä ovat Helsingin Sanomat, MTV3, Otavamedia, KL-Kustannus Oy/ Kuntalehti, Finlands kommuntidning.
Voittajille palkintoja 100 000 euron arvosta
Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun kunkin sarjan voittaja saa palkinnoksi Suomen mestarin arvon, kunniakirjan ja julkisuutta. Tuomaristo voi lisäksi nimetä sarjojen hopea- ja pronssityöt tai jakaa kunniamainintoja.
Tuomaristo jakaa yhteensä 100 000 euron arvosta kampanjapalkintoja sarjojen voittajille. Kampanjat toteutetaan kilpailun yhteistyöyritysten kanssa.
Kilpailukykysarjassa palkitaan markkinointia, jonka tavoitteena on seudun tai kunnan kilpailukyvyn ja elinvoimaisuuden kehittäminen ja muutosprosessien tukeminen.
Matkailusarjassa palkitaan markkinointia, jonka tavoitteena on kotimaisten tai ulko-maisten matkailijoiden tai kävijöiden houkutteleminen kuntaan tai seudulle.
Rekrytointisarjassa palkitaan markkinointia, jonka tavoitteena on kuntien oman työnantajamaineen tukeminen sekä osaajien houkutteleminen seudulle.
Vuoden markkinointituote -sarjassa palkitaan innovatiivinen ja ainutlaatuinen tuote, toteutus, materiaali tai markkinointiteko.
Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailu 2012 shortlistat
Kilpailukykysarjan top 5 aakkosjärjestyksessä
Jakobstadsregionens Näringscentral Concordia Ab:
Pietarsaaren seutu – Täällä asuu laatu
Lahden kaupunki:
Ekokarpaasi
Pirkanmaan sairaanhoitopiiri:
Elämän tähden -brändiuudistus
Rauman kaupunki:
Rauma näköalaa – Rauma visions
Seinäjoen kaupunki / SEEK liikelaitos:
Tahtomalla saa ja tekemällä pärjää (KOMIA Seinäjoen kaupunkiseudun yhteismarkkinointi)
Matkailusarjan top 5 aakkosjärjestyksessä
Cursor Oy:
Kaakko135° – Hyvän tuulen rannikko -seudullinen matkailubrändi
Hangon kaupungin matkailutoimisto (Oy Hansea DC Ab):
Hangon matkailutoimiston Facebook-sivu "Hulluna Hankoon – Galen i Hangö"
Loviisan kaupunki:
Loviisan joulu
Paraisten kaupunki:
World’s longest table
Savonlinnan Seudun Matkailu Oy:
Tehtävä Saimaalla
Rekrytointisarjan top 3 aakkosjärjestyksessä
Imatran kaupunki ja Imatran Seudun Kehitysyhtiö Oy:
Nuorten Imatra
Kehittämiskeskus Oy Häme:
Sorviin.info
Vaasanseudun Kehitys Oy VASEK:
10 000 tekijää
Vuoden markkinointituote -sarjan top 5 aakkosjärjestyksessä
Keravan kaupunki:
Kerava-karvanopat
Loviisan kaupunki:
Loviisa Baby
Tampereen kaupunkiseudun elinkeino- ja kehitysyhtiö Tredea:
Tampere-kalsarit
Teuvan kunta:
Teuva on
Turku & Varsinais-Suomi
MTV Bucket list -ohjelmasarja
(KL)
Kunnat.net: 18 semifinalistia vuoden 2012 Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailussa