Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailussa 15 semifinalistia
Seinäjoen kampanja yrityksille on ehdolla kuntamarkkinoinnin SM-mitaleille.
Kymmenennen kerran järjestettävän Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun semifinalistit on valittu. Kilpailuun osallistui yhteensä 42 kilpailutyötä.
Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun tavoitteena on kehittää markkinointi- ja viestintäosaamista kunta-alalla nostamalla esille hyviä käytäntöjä eli esimerkillistä ja tuloksellista markkinointia tai viestintää. Kilpailu luo kokonaiskatsauksen kunta- ja seutumarkkinoinnin ajankohtaisiin toteutuksiin. Samalla syntyy vertailutietoa onnistuneesta tekemisestä ja sen toteuttamisen taustoista.
– Mukana kilpailussa oli poikkeuksellisen paljon kunnan tai alueen niin sanottua perustyötä, jota on joka tapauksessa tehtävä. Taloudellisesti haasteellisina aikoina palataan peruspalvelujen äärelle. Työt osoittavat hyvin, että perusta kannattaa rakentaa huolella ja pitkäjänteisesti. Vasta sen jälkeen nokkelat tempaukset ja innovatiiviset lyhytkestoisetkin kampanjat purevat, Kuntaliiton asiakaspalvelupäällikkö Merja Olari-Sintonen toteaa.
Kilpailu on osa Piiri-verkoston toimintaa. Piiri-verkosto on avoin ja maksuton yhteistyö- ja kehittämisverkosto kuntien, seutujen ja alueiden markkinointi- ja viestintäosaamisen vahvistamiseksi.
Voittajat julkistetaan toukokuussa
Kilpailun mitalikolmikko julkistetaan Piiri 10 vuotta -juhlaseminaarissa Helsingissä 20.5.2015. Tuomaristo voi lisäksi jakaa kunniamainintoja.
Kilpailun voittava työ saa Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun mestarin tittelin. Tuomaristo jakaa kulta-, hopea- ja pronssisijoille yltäneille kilpailutöille lisäksi kampanjanäkyvyyttä ja kunniakirjat. Kampanjat toteutetaan kilpailun yhteistyöyritysten kanssa.
Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun järjestävät kunta- ja seutumarkkinoinnin kehittämistyötä tekevät järjestöt: Suomen Kuntaliitto, Seudulliset kehittämisyhteisöt SEKES ry sekä Suomen matkailuorganisaatiot SUOMA ry. Piiri-verkoston yhteistyöyrityksiä ovat MTV3, Helsingin Sanomat, Otavamedia, KL-Kustannus Oy/ Kuntalehti ja Kommuntorget.
Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailu 2015 – semifinalistit aakkosjärjestyksessä:
Heinolan lukio: Me tehdään yhdessä ME!
Helsingin kaupungin rakennusvirasto: Patsas puhuu sinulle
Helsingin kaupungin rakennusvirasto: Strategia kirkkaaksi viestinnän keinoin
Into Seinäjoki Oy: Into 500 -yritysattack
Jyväskylän kaupunki/ Visit Jyväskylä: Lasten Löytöretket -yhteismarkkinointikokonaisuus
Kemiönsaaren kunta: Brinkkulla – Älykäs Kemiönsaari
Kuopion kaupunki, Jyväskylän kaupunki, Mikkelin kaupunki, Terveempi Itä-Suomi -hanke, Kaste-ohjelma: Yks, kaks, hyppy! -kampanja
Lahden seudun kehitys LADEC Oy: Operaatio L.B.R.
Mikkelin seutu: Solmu-projekti palvelee muuttajia
Mikkelin seudun elinkeinoyhtiö Miset Oy: Mikkelin Kasvusopimus
Oulun kaupunki: Oulun uusi brändi sanoin, kuvin ja teoin
Porvoon kaupunki: #TravelHousePorvoo
Someron kaupunki: Someron LähiJoulu-kampanja
Vaasanseudun Kehitys Oy VASEK: Kerromme sen kuvin – elävin kuvin
Vantaan kaupunki: Vantaa-kanava