Lappee luottaa omiin nuoriin
Lappeenrannan omat PR-lähettiläät vievät viestiä maailmalle kotikaupungistaan. (Kuva: Lappeenrannan kaupunki/Minna Kivistö)
Vanha konsti on parempi, kuin pussillinen uusia. Lappeenrannan kaupunki on pestannut itselleen nuoria PR-lähettiläitä, joiden tehtävänä on viedä seuraavan vuoden ajan positiivista viestiä kotikaupungistaan maailmalle. Vuonna 2013 Lappeen nuoret PR-lähettiläät toivat kaupungille Kuntamarkkinoinnin SM-kisassa rekrytointisarjan voiton.
PR-lähettiläät edustavat monipuolisesti kaupungin nuorisoa. Mukana on niin urheilun kuin kulttuurin edustajia. Tänä vuonna kahden vuoden mittaiseen PR-pestiin oli 14 nuorta, joista 8 oli tyttöjä ja 6 poikia.
-Hakijoiden määrä oli aiempaa pienempi, kun jokaisen hakijan piti tehdä itsestään video. Se pudotti hakijoiden määrää, mutta saimme siitä huolimatta loistavat lähettiläät, kertoo markkinointi- ja asiakaspalvelupäällikkö Mirka Rahman.
PR-lähettiläät tekevät Lappeenrantaa tunnetuksi oman harrastuksensa myötä tuottamalla sisältöä sosiaaliseen mediaan ja edustamalla kaupungin markkinointitapahtumissa. PR-lähettiläät ovat vastanneet myös Lappeenrannan instagram-tilistä, julkaisseet blogeja kaupungin verkkosivuilla ja heitä on kuvattu kaupungin mainoksiin. He myös kantavat kaupungin logoja varusteissaan edustaessaan kotimaassa ja ulkomailla. Vastineeksi nuorille myönnetään stipendi kotikaupunkinsa eteen tekemästään työstä.
Lappeenrannan PR-lähettilääksi kaudelle 1.5.2016 – 30.4.2018 valittiin Sanni Kauppinen (Lyseon lukion 2. vuosikurssi, kansantanssi ja musiikki), Roni Lukkarinen (Kimpisen lukio 1. vuosikurssi, FIS-tason hiihtäjä), Aleksandra Niiranen (Kimpisen lukio 1. vuosikurssi, SM-tason yleisurheilija, Nuorten Suomi-Ruotsi maaottelu), Robert Tammi (Kimpisen lukio/Sampo 1. vuosikurssi, nuorisovaikuttaminen) ja Saara Östman (Lyseon lukio 2. vuosikurssi, musiikki ja teatteri).
Linkki PR-lähettiläiden esittelyvideoihin