Näyttökuva visitmikkeli.fi-sivustolta
Mikkelin kaupungin kesäoppaat ja opastekstit on yksi kymmenestä semifinalistista.

Kuntamarkkinoinnin Suomen mestaruudesta kilpailee tänä vuonna 35 työtä, joista tuomaristo on valinnut 10 semifinaaliin.

Kuntalliiton mukaan monissa kunnissa on onnistuneesti liitetty yhteen strategia, kuntalaisten osallistuminen ja kunnan markkinointi.

– Elinvoiman kehittäminen on entistä tärkeämpi kunnan tehtävä, ja se näkyy markkinoinnin tehostumisena, sanoo markkinointijohtaja Maritta Mäkelä Kuntaliiton tiedotteessa.

– Kuntalaisia on saatu hyvin mukaan, jopa strategiatasoiseen suunnitteluun ja monenlaisiin yhteisiin tempauksiin. Monesta hankkeesta on helppo aistia intoa ja energiaa, jolla työtä on tehty ja saatu ihmiset innostumaan. Yhteishengessä on markkinoinnin voima, toteaa tuomariston puheenjohtajana toimiva Mäkelä.

Mainos (juttu jatkuu mainoksen jälkeen)



Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun tavoitteena on kehittää markkinointi- ja viestintäosaamista kunta-alalla nostamalla esille oivaltavaa ja tuloksellista markkinointia ja viestintää. Kilpailu järjestettiin nyt 13. kerran. Palkinnot jaetaan kuntamarkkinoinnin Piiri-yhteistyöverkoston tapahtumassa Seinäjoella 16. toukokuuta.

– Kilpailutöissä näkyy hienosti hyödynnettyjä paikallisia vahvuuksia, heittäytymistä, pitkäjänteistä brändityötä ja tuloksia. Pienempien budjettien kampanjoissa etenkin oli löydetty luovia tapoja tavoittaa kohderyhmät, kiittelee tuomariston jäsen, MARK Suomen Markkinointiliiton toiminnan-johtaja Sanna Laakkio.

SM-kilpailun osanottajat esittelevät markkinointitekoja muun muassa matkailun, elinkeinotoiminnan, palvelujen, asumisen ja rekrytoinnin alueilta. Videot, animaatiot, sosiaalinen media ja erilaiset osallistumisen muodot ovat käytössä monessa työssä. Kunnan perinteisten kohderyhmien ohella on löydetty uusia, ja vahvojen vetovoimatekijöiden rinnalle on kehitetty uusia ideoita ja tuotteita.

Kilpailu on osa Piiri-verkoston toimintaa. Piiri-verkosto on avoin ja maksuton yhteistyö- ja kehittämisverkosto kuntien, seutujen ja alueiden markkinointi- ja viestintäosaamisen vahvistamiseksi. Verkoston takana ovat kunta- ja seutumarkkinoinnin kehittämistyötä tekevät järjestöt: Suomen Kuntaliitto, Suomen Elinkeino- ja Kehitysyhtiöt SEKES ry sekä Suomen matkailuorganisaatiot SUOMA ry. Kuntalehti on Piiri-verkoston yhteistyöyritys. Muita yhteistyöyrityksiä ovat Helsingin Sanomat, Otavamedia ja Kommuntorget.

Semifinalistit aakkosjärjestyksessä:

Keuke – Onnistuvan yrityksen asialla

Lakeudelle-perhematkailukampanja (Etelä-Pohjanmaan Matkailu Oy)

Me teemme yhdessä uutta Tuusulaa

Osallistu oikeesti! (Varkauden kaupunki)

Paska kaupunni (Oulun kaupunki)

Pop up Shoppeenmäki (Ylöjärven Yrityspalvelu Oy)

Porvoo GeoTour

Saimaan kaunis Mikkeli – kesäoppaat ja opastekstit

Todella outo, ehdottomasti uniikki – Porin dataohjattu osallistava brändiuudistus

Valkeakosken talonäyttely

Jatka keskustelua #kuntalehti @kuntalehti Twitterissä tai Facebookissa.

Keskustele

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

*