Jyväskylän kaupungin palautepalvelu palkittiin Kuntamarkkinoilla
Jyväskylän kaupungin palautejärjestelmän laajentaminen koko kaupungin käyttöön palkittiin Kuntamarkkinoilla Kuntaliiton Tietoyhteiskuntayksikön ja Kuntalehden järjestämässä Palveluiden Partaveitsi -kilpailussa kolmen parasta hanketta.
Kilpailussa haettiin nokkelia ja monistettavia, kunnissa toteutettuja sähköisiä palveluja. Jyväskylän lisäksi palkittiin Espoon sähköinen rakennuslupa-asiointi ja Lahden seudun palvelutarjotin.
Jyväskylän kaupungilla on käytössään yhtenäinen koko kaupungin käytössä oleva palautepalvelu. Palvelu käsittää palautteiden antamisen ja niiden käsittelyn ja ohjaa palautteet oikeille vastuuhenkilöille. Lisäksi palvelu hyödyntää sijaintitietoja, mikä mahdollistaa esimerkiksi kuntalaisten oman alueen asioiden seuraamisen.
Tuomariston mukaan Jyväskylän palautepalvelu on hyvä ja eheä konsepti. Palvelussa on hyödynnetty karttaliittymää ja prosessi ulottuu alusta loppuun, palvelunkäyttäjältä palveluntuottajalle. Esimerkiksi ilmoitus valojen korjaustarpeesta menee suoraan korjaajalle. Palautejärjestelmä on käytössä myös joissakin muissa kaupungeissa ja siinä on paljon laajentamismahdollisuuksia esimerkiksi kuntalaisten osallistamisen vahvistamiseksi.
Kilpailuun osallistui 13 ehdokasta, joiden joukosta tuomaristo valitsi kolme parasta.