Kuva: Lappeenrannan kaupunki/Raimo Suomela
Lappeenranta houkuttelee työntekijöitä uudella imagolla.

Lappeenranta ja kymmenen yritystä houkuttelevat kaupunkiin vähintään 100:a uutta työntekijää. Yhteisellä rekrytointikampanjalla etsitään osaajia etenkin ICT- ja energia-alalle sekä sote-alalle.

Kampanjaidea tuli ICT-alan yrityksiltä, koska Lappeenrannan aluella on pulaa varsinkin ohjelmistotuotannon osaajista. Pelkästään ICT-alalla on tilausta noin 100 osaajalle tämän vuoden aikana.

Yhteisrekrytointikampanja käynnistyy helmikuun alussa, kun Lappeenrannan kaupunki ja yritykset julkaisevat Helsingin Sanomissa yhteisen työpaikkailmoituksen.

Kaupunkiin houkutellaan työntekijöitä uuden imagon avulla.

Mainos (juttu jatkuu mainoksen jälkeen)



– Kampanjalla halutaan viestiä, että Lappeenranta on moderni ja puhdas kansainvälisen osaamisen keskittymä, Lappeenrannan markkinointi-, matkailu- ja asiakaspalvelupäällikkö Mirka Rahman sanoo kaupungin tiedotteessa.

Kaikki avoimet työpaikat eivät tule hakuun samaan aikaan, vaan pitkin vuotta 2018. Rekrytointikampanja kestää ainakin neljä kuukautta eri medioissa ja yritysten omilla kotisivuilla.

Jatka keskustelua #kuntalehti @kuntalehti Twitterissä tai Facebookissa.

Keskustele

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

*