Vuorovaikutus voi olla avain kaikkia kuntia koskevaan huoleen siitä, kuinka saada X- ja Y-sukupolvien eli pari-kolmikymppisten työtä tekevien ikäpolvi jäämään kuntaan, sanoo mediastrategi, tietokirjailija Lilly Korpiola.

Ylipäätään vuorovaikutus on iso johtajuuden trendi.

– Läsnäolo ja vuorovaikutus ovat edellytyksiä sille, että ihmiset voivat sitoutua, Korpiola sanoo.

– Organisaatiolla pitää olla identiteettihenki. Pitää olla sellainen yhteisö, johon voi liittyä.

Osana vuorovaikutusta mediajulkisuus tulisi ottaa haltuun, ja sitä puolestaan haastaa mediakentän pirstaloituminen.

– Kun kaikkea ei ehdi tehdä, pitää miettiä, mitkä ovat ne kohderyhmät missä oikeasti pääsee vuorovaikutussuhteeseen ja dialogiin keskeisten toimijoiden kanssa.

– Kunnassa olisi tärkeä että kuntalaisilla on tunne, että johtaja on läsnäoleva ja luotettava. Jalkautuminen pienissä kunnissa vaikka kaffelle, mutta myös jalkautuminen mediassa on tärkeä osa johtamistyötä tänä päivänä.

Miettinen Ville
Miettinen Ville
ville.miettinen@kuntalehti.fi
Jatka keskustelua #kuntalehti @kuntalehti Twitterissä tai Facebookissa.

Keskustele

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

*