Espoon kaupunki yhdistää Espoon Matkailu Oy:n ja Otaniemen Kehitys Oy:n uudeksi markkinointiyhtiöksi.

Perustettavan yhtiön Espoo Marketing Oy:n toimiala on kaupunkimarkkinointi sekä alueen elinvoiman ja kilpailukyvyn kehittäminen yhdessä kumppaneiden kanssa. Espoon kaupunki omistaa 100 % yhtiön osakkeista.

Uuden yhtiön tehtävänä on vahvistaa Espoon vetovoimaa ja tunnettuutta kansainvälisesti kiinnostavana osaamisen, tieteen, taiteen ja talouden innovaatioympäristönä sekä houkuttelevana vierailukohteena.

Tavoitteena on saada alueelle uusia yrityksiä, työpaikkoja, tutkimustoimintaa ja vierailijoita sekä auttaa yrityksiä menestymään.

Mainos (juttu jatkuu mainoksen jälkeen)



Espoo haluaa yrityksiä ja työpaikkoja erityisesti Länsimetron kasvu- ja kehityskäytävään.

– Tämä edellyttää suunnitelmallista ja pitkäjänteistä markkinointityötä. Haluamme luoda elinvoimaa ja kasvua koko metropolialueelle ja Suomeen, kertoo Espoon kaupungin elinkeinojohtaja Tuula Antola.

Antola toimii Espoo Marketing Oy:n hallituksen puheenjohtajana. Varapuheenjohtaja on teknisen ja ympäristötoimen johtaja Olli Isotalo. Hallituksen muita jäseniä ovat sivistystoimenjohtaja Sampo Suihko, Helsingin seudun kauppakamarin johtaja Saija Äikäs, Aalto-yliopiston vararehtori Antti Ahlava, VTT:n pääjohtaja Antti Vasara sekä Suomen Luontokeskus Haltian johtaja Tom Selänniemi.

 

Jatka keskustelua #kuntalehti @kuntalehti Twitterissä tai Facebookissa.

Keskustele

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

*