Tablettitietokone pöydällä
Jokainen mukaan liittyvä keskisuomalaisyritys tuo verkkokauppaan yhden tuotteen tai palvelun. Kuvituskuva. Kuva: Pixabay

Keskisuomalaisten yritysten liiketoimintaa tuetaan pienille palveluntuottajille ja erikoiskaupoille suunnatulla verkkokaupalla. Business Jyväskylän ja Woolman Oy:n suunnittelema verkkokauppa avataan huhtikuun alussa.

 

Uuden verkkokaupan tavoitteena on, että yritykset voisivat kokeilla verkkomyyntiä pienellä kynnyksellä. Mukaan toivotaan erityisesti yrityksiä, joilla ei ole aiempaa kokemusta verkkokauppamyynnistä.

 

Verkkokaupparatkaisuja kehittävä jyväskyläläisyritys Woolman Oy:n toimitusjohtaja Juha Harjun mukaan markkinoilla on juuri nyt tilausta uudenlaisille verkkokaupoille.

 

– Siinä missä kauppakeskukset ovat tyhjentyneet, verkkokauppojen liikenne on lähes kaksinkertaistunut. Alun hämmennyksen ja pelon jälkeen ihmisten tarve kuluttaa ei ole vähentynyt vaan pikemminkin päinvastoin, Harju toteaa tiedotteessa.

 

Jokainen kokeiluun osallistuva yritys saa tuoda verkkokauppaan yhden tuotteen tai palvelun. Mukanaolo ei vaadi yrittäjältä alkuinvestointeja, vaan kuluja kertyy pelkästään kaupantekokustannuksista.

 

Verkkokaupan on suunniteltu olevan yritysten käytettävissä kuuden kuukauden ajan huhtikuusta lokakuun loppuun. Business Jyväskylän projektipäälliikö Nina Rautiainen uskoo, että puolen vuoden oppimisprosessi auttaa yrityksiä omassa liiketoiminnassaan.

 

– Tässä ajassa varmasti jokainen yritys ehtii saada kokemuksia ja oppia tuotteidensa verkkomyynnistä, sekä pystyy hiomaan omia toimintaprosessejaan verkkokauppamaailmaan sopivaksi.

 

Business Jyväskylä kokoaa parhaillaan yhteen verkkokauppaprojektista kiinnostuneita yrityksiä.

Jatka keskustelua #kuntalehti @kuntalehti Twitterissä tai Facebookissa.

Keskustele

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

*

Lue tästä kaikki jutut kehysriihestä