Kuva: Ville Miettinen
Tämän hetken tunnetuimpiin suomalaisurheilijoihin kuuluva Teemu Pukki lähtee mukaan Kotka-Hamina-seudun imagokampanjaan.

Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö Cursor Oy on solminut yhteistyösopimuksen jalkapalloilija Teemu Pukin kanssa.

Kyseessä on alueen imagoon liittyvä videokampanja, jossa mukana on myös Kotka Mills ja muita paikallisia toimijoita.

Imagomarkkinoinnin teemana on ”Kasvanut Kotkassa”. Kampanjalla halutaan tuoda esiin, miten hyvä kasvupaikka tällainen runsaan 50 000 asukkaan kaupunki voi olla. Kampanjan tavoite on nostaa Etelä-Kymenlaakso potentiaalisten muuttajien ja sijoittuvien yritysten huomioon.

– Pääkaupunkiseudun lähellä olevat pienet paikat ovat mahtavia kasvualustoja maailmanluokan urheilijoille, yrityksille ja perheille. Tämä on kattoidea, jota lähdetään kommunikoimaan, sanoo Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö Cursor Oy:n viestintäjohtaja Topi Lintukangas Kuntalehdelle.

Mainos (juttu jatkuu mainoksen jälkeen)



– Teemu on itse ollut innoissaan ajatuksesta, koska hänelle Kotkan seutu on rakas paikka, Lintukangas sanoo.

Pukin osuus tammikuussa julkaistavaan kampanjaan kuvattiin tällä viikolla Helsingissä.

Kuntalehti uutisoi Pukin ja Kotkan yhteistyösuunnitelmista jo syyskuussa.

Kotkassa kasvanut Pukki asuu nykyään Englannissa, jossa hän on Valioliigan Norwich Cityn parhaimpia ja suosituimpia pelaajia. Pukki on noussut myös Suomen jalkapallomaajoukkueen avainpelaajaksi. Norwich on tuonut markkinointiosastoaan Suomeen perjantaisen Suomi-Liechtenstein-maaottelun vuoksi, ja seuran edustajat neuvottelevat mahdollisista yhteistyösopimuksista Norwich Cityn ja suomalaisyritysten, myös kotkalaisten, välillä.

Kotkalaislähtöinen Pukki on tällä hetkellä yksi Suomen tunnetuimpia urheilijoita ja vahva ehdokas myös Vuoden urheilijaksi. Pukki on tuonut haastatteluissa esiin Kotkaa ja kaupungin tärkeyttä itselleen, ja Kotka mainitaan usein myös jalkapallo-otteluiden selostuksissa Pukin yhteydessä.

Topi Lintukankaan mukaan urheilu on erinomainen tapa hyödyntää kaupunkien ja alueiden markkinointia, ja valovoimaisen yksilön, tässä tapauksessa Pukin, merkitys on keskeinen.

– Nykypäivänä, jolloin maailma on täynnä viestejä ja kiinnostavaa tarinankerrontaa, sillä on hirvittävä merkitys. Teemu on tässä tapauksessa se ankkuri, jonka uskomme läpäisevän ihmisten kiinnostuksen, jonka jälkeen voimme kertoa tämän alueen hyvistä puolista ihmisten silmiin.

– Ilman Teemua tai tämänkaltaisia ilmiöitä tällaisten kampanjoiden teko on tietysti mahdollista, mutta niiden läpimeno on paljon epävarmempaa ja niillä saadaan paljon pienemmän piirin huomio.

Markkinointikampanjan ajoitus ei Lintunkankaan mukaan voisi olla herkullisempi: Pukki on noussut Valioliigassa maailman tietoisuuteen, hänen johdollaan Suomi on erittäin lähellä historiallista paikkaa miesten arvokisoissa – ja hän on Kotkasta.

– Tosi mahtavaa, että päästiin yhteistyöhön. Tämmöisiä juttuja ei ihan joka viikko tule todellakaan.

Jatka keskustelua #kuntalehti @kuntalehti Twitterissä tai Facebookissa.

Keskustele

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

*