Painorajoitus on ensimmäinen, joka on asetettu Suomen kantateille. Voimaan rajoitus astuu toukokuun alussa.

Raskaille kuljetuksille rajoitus merkitsee vajaan sadan
kilometrin ylimääräistä lenkkiä, kun ne eivät enää pääse suoraan
Rovaniemeltä Kittilään. Kiertotie on haettava Sodankylän tai Kolarin
kautta.

Kittilän kunnan teettämän selvityksen mukaan Kaukosen sillan ylittää vuorokaudessa kolmisenkymmentä yli 50 tonnin kuljetusta.

–Painorajoituksella
on jo hintalappu. Kaksi miljoonaa euroa vuodessa, laskee Kittilän
kunnanjohtaja Anna Mäkelä torstaina lähettämässään tiedotteessa.

Mainos (juttu jatkuu mainoksen jälkeen)



Hän
muistuttaa, että maan suurimmat matkailukeskukset ja kultakaivos
sijaitsevat alueella. Niiden tarvitsemat huoltokuljetukset
hankaloituvat.

Ely-keskuksen mukaan uuden sillan suunnittelu ei etene rahapulan takia.

(KL / STT)

Jatka keskustelua #kuntalehti @kuntalehti Twitterissä tai Facebookissa.

Keskustele

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

*