Mikkelin markkinointiin halutaan muutakin kuin Mannerheimia
Sotahistoriaa ja marsalkka Mannerheimia pidettiin seudun imagon kannalta edelleen tärkeinä, mutta muitakin alueen merkkihenkilöitä haluttiin nostaa esille. Teemoista nousivat pinnalle Mikkelin seudun pitkä historia vesistöjen äärellä, tori ja kaupanteko sekä maaseutu.
Vastaajat halusivat nostaa enemmän esille arkea ja tavallista elämää: muun muassa Mikkelin höyrylaiva- ja lotjaperinnettä, kesämökkiläisyyttä, käsityöläisyyttä,sahateollisuutta ja kalastusta.
Mikkelin seudun kulttuuriperintöohjelma –hanke on Mikkelin kaupungin hallinnoima, 2-vuotinen EU-rahoitteinen hanke, jonka tarkoituksena on kulttuuriperintöä hyödyntämällä lisätä alueen vetovoimaa. Hankkeeseen osallistuvat myös Ristiinan ja Hirvensalmen kunnat.
(KL)