Vahvasti sosiaalista mediaa hyödyntävä Kouvolan kaupungin Betonihelvetti-kampanja markkinoi Kouvolaa kaupunkilaisten avulla. (Kuvakaappaus Betonihelvetin sivustolta)

Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun 10 semifinalistia on valittu. Kilpailuun maan parhaasta kuntamarkkinoinnista osallistui tänä vuonna 41 työtä.

Palkinnot jaetaan ja kaikki semifinalistit esitellään kunta-markkinoinnin Piiri-yhteistyöverkoston tapahtumassa Mikkelissä 18. toukokuuta.

Semifinalisteista löytyy niin laulunsovituskilpailua, ironista some-kampanjaa, rekrytointia kuin turistimarkkinointia.

Tuomaristoa johtava Kuntaliiton viestintäjohtaja Jari Seppälä kiittelee kuntamarkkinointia oivaltavaksi.

– Niukat resurssit osaltaan ohjaavat kekseliäisiin toteutuksiin, joissa on tärkeää yhteistyö eri toimijoiden kesken ja myös asukkaiden kanssa. Ilahduttavan paljon on kuntalaisten osallistumista edistävää ja yhteishenkeä kasvattavaa markkinointia, jossa sosiaalinen media on merkittävä väline, Seppälä sanoo.

– SM-kilpailuun ilmoitettiin markkinointitekoja laidasta laitaan: kansainvälisestä matkailumarkkinoinnista asukkaiden hyvinvointikampanjoihin, Kemiönsaarelta Inariin. Markkinoinnin pitkäjänteisyys ja tuloksellisuus ovat oleellisia arviointikohteita, mutta myös nopeat reaktiot ajankohtaisiin teemoihin ovat tärkeää markkinointia.

Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun tavoitteena on kehittää markkinointi- ja viestintäosaamista kunta-alalla nostamalla esille hyviä käytäntöjä eli esimerkillistä ja tuloksellista markkinointia tai viestintää. Kilpailu järjestettiin nyt 11. kerran.

Kilpailu on osa Piiri-verkoston toimintaa.

Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun semifinalistit:

Etelä-Karjalan liitto ja Pohjois-Karjalan maakuntaliitto: Karjalasta kajahtaa

Helsinki Convention & Events Bureau / Helsingin Markkinointi Oy: Highlights in HEL

Keski-Uudenmaan Kehittämiskeskus Oy – KEUKE: Yrityspalvelut tutuiksi – Yrittäjän käsikirja

Kouvolan kaupunki: Betonihelvetti

Lahden kaupunki: Minäkin olen lahtelainen

Mikkelin kaupunki, työllisyyspalvelut: RekryOn 2015

Porvoon kaupungin matkailu- ja markkinointiyksikkö: 50 000 suukkoa

Someron kaupunki: Nostalgiaviikko – yhteistyöllä 50 tapahtuman spektaakkeli

Visit Helsinki: Helsinki Sauna Day

Visit Rovaniemi, Rovaniemen matkailu ja Markkinointi Oy Rovaniemi – The Official Hometown of Santa Claus®

Jatka keskustelua #kuntalehti @kuntalehti Twitterissä tai Facebookissa.

Keskustele

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

*

Lue tästä kaikki jutut kehysriihestä