Helsingin kaupunginhallitus hyväksyi maanantaina 8. kesäkuuta yksimielisesti Pisararadan asemakaavan vietäväksi kaupunginvaltuustoon, joka tekee asiasta lopullisen päätöksen.

Asemakaavan muutos mahdollistaa Pisararadan, sen maanalaisten rautatieasemien ja nykyiseen rautatiehen liittymiseksi tarvittavien osien rakentamisen.

Pisara-rata on noin kahdeksan kilometrin mittainen ja siitä kuusi kilometriä sijaitsee tunnelissa.

Asemakaavassa määritetään Pisararadan maanalaisten tunnelien ja maanpäällisten alueiden tilavaraus suojavyöhykkeineen. Kaavassa määritellään myös tunnelien, teknisten tilojen, asemien, sisäänkäyntien, pystykuilujen ja rakenteiden sijoittuminen suhteessa naapurikiinteistöihin ja lähiympäristöön.

Jatka keskustelua #kuntalehti @kuntalehti Twitterissä tai Facebookissa.

Keskustele

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

*

Lue tästä kaikki jutut kehysriihestä