Rovaniemen kampanjassa on syksystä 2020 saakka etsitty ja toteutettu ideoita Rovaniemen kehittämiseksi.

Rovaniemen kaupungin brändityön osana toteutettu 100 Tekoa -kampanja on nyt valmis. Kampanjassa on syksystä 2020 saakka etsitty ideoita ja toteutettu niitä Rovaniemen kehittämiseksi.

Saatujen ehdotusten joukosta valittiin toteutettavaksi 100 tekoa. Tekoja toteuttavat kaupunki, asukkaat, järjestöt ja paikalliset yritykset.

Ehdotuksissa toivottiin paljon esimerkiksi, että kaupungin palvelupiste Osviitta tulisi lähemmäksi kaupunkilaisia. Syksyllä 2022 avatut uudet, valoisat ja rauhalliset tilat ovat nyt helposti saavutettavissa katutasossa kävelykadun varrella.

-Tilojen suunnittelu on lähtenyt helposti saavutettavan asiakaspalvelun lisäksi Rovaniemen uudesta brändi-ilmeestä, joka näkyy hienosti niin Osviitan tilaratkaisuissa kuin tilaa varten suunnitelluissa kalusteissakin, kertoo Rovaniemen kaupungin markkinointisuunnittelija Petteri Nissinen.

Kaupungin uusi visuaalinen ilme on inspiroinut myös urheiluseuroja. Rovaniemelle syntyi elokuussa 2022 uusi lentopalloseura, kun Napapiirin Palloketut ja Woman Volley Rovaniemi yhdistivät voimansa. Arctic Volley Rovaniemen brändi ammentaa vahvasti voimaansa paikallisuudesta ja kaupungin ja seuran brändejä yhdistää sama värimaailma.

Myös Rovaniemen kaupungin omistama Neve-yhtiö halusi uuden visuaalisen ilmeensä olevan linjassa kaupungin ilmeen kanssa. Neven uusi logo koostuu sekä aiemmasta Napapiirin Energia ja Vesi -merkistä että Rovaniemen kaupungin visuaalisesta ilmeestä.

Rovaniemeläisten yhdessä ideoimat teot

Jatka keskustelua #kuntalehti @kuntalehti Twitterissä tai Facebookissa.

Keskustele

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

*

Lue tästä kaikki jutut kehysriihestä