Imatran mummo huolehti matkustajista kesäkuussa, kun kaupunki kutsui entisiä imatralaisia junamatkalle. (Kuva: Imatran kaupunki)

KUNTAKIERROS Imatra kutsui tämän vuoden suurimmassa markkinointikampanjassaan entisiä imatralaisia maitojunalla kotiin. Kutsu lähetettiin keväällä noin 3000 entiselle imatralaiselle, ja junapaikat täyttyivät nopeasti.

-Imatran mummon kanssa maitojunassa matkasi perjantaina 30. kesäkuuta Helsingistä Imatralle noin 140 henkilöä, kaupunkia markkinoivan Imatra Base Camp Oy:n markkinointipäällikkö Katri Storhammar kertoo.

Storhammarin mukaan kampanjassa oli kaksi kärkeä: kaupunki lähestyi sen avulla entisiä imatralaisia ja samalla rakennettiin Imatran brändiä.

Monikanavainen kampanja käynnistyi 9. toukokuuta, ja sen lasketaan tavoittaneen kaikkiaan 3,5 miljoonan henkilön yleisön, jonka lisäksi mainoksia näytettiin eri kanavissa yli 5 miljoonaa kertaa. Asuimatralla.fi -sivustolla tutustui Imatran mahdollisuuksiin muuttajille yli 30 000 ihmistä.

Junamatkalle osallistuneille suunnattiin kysely, ja siihen vastanneista peräti 42 prosenttia kertoi aikovansa muuttaa Imatralle.

-Junamatkan aikana syntyi yhdet asuntokaupat, ja saimme kuulla useista paluumuuttoaikeista, Storhammar toteaa.

Imatran mummo on tuttu kaupungin markkinointitehtävistä jo viime vuodelta, jolloin kaupungin kampanjan kärkenä oli vieraanvaraisuus.

-Mummo oli mukana junamatkalla huolehtimassa, ettei kenenkään varpaat palellu ja että kaikilla on varmasti riittävästi riisipiirakkaa eväänä, Storhammar kertoo.

Jatka keskustelua #kuntalehti @kuntalehti Twitterissä tai Facebookissa.

Keskustele

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

*

Lue tästä kaikki jutut kehysriihestä