Sydänsuomessa-aluetta markkinoidaan lapsiperheille turvallisena kasvun ja oppimisen ympäristönä. Kuvassa Karstulan uusi yhtenäiskoulu. (Kuva: Jenni Leppilahti / Kehittämisyhtiö Karstulanseutu Oy)

KUNTAKIERROS Kannonkoski, Karstula, Kinnula, Kivijärvi, Pihtipudas ja Viitasaari ovat kehittäneet yhteisen Sydänsuomessa-brändin. Brändin ja Sydansuomessa.fi-alustan lanseeraaminen käynnistyi Helsingin messukeskuksessa järjestettyillä Lapsimessuilla 22.–24. huhtikuuta.

– Olemme kenties Suomen tuntemattomin alue, kartoittamaton alue keskellä Suomea. Elämä täällä on kuitenkin jotain, mistä monet vain unelmoivat. Me elämme sitä, Sydänsuomessa-sivustolla kerrotaan.

Kunnat hakevat uudella brändillä yhteistä näkyvyyttä. Tarve hankkeille nousi esille vuonna 2018 tehdystä tutkimuksesta, jossa alueen kuntien tunnettuus todettiin heikoksi.

Sydansuomessa.fi-alustalta voi hakea tietoa muun muassa alueen asuntotarjonnasta, avoimista työpaikoista sekä tapahtumista. Brändiä ja verkkoalustaa rakennettiin kahdessa eri hankkeessa Euroopan Unionin aluekehitysrahaston tuella. Sydänsuomea markkinoidaan erityisesti lapsiperheille, jotka arvostavat maaseudun rauhaa, luontoa sekä kiireetöntä arkea.

Jatka keskustelua #kuntalehti @kuntalehti Twitterissä tai Facebookissa.

Keskustele

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

*

Lue tästä kaikki jutut kehysriihestä