Ranuan uuden brändin pohjalle rakennetun visuaalisen ilmeen näkyvin osa on uusi logo. Siinä kiemurtelevat siniset juuret muodostavat sanan Ranua.

KUNTAKIERROS Ranuan kunta on saanut uuden brändin ja visuaalisen ilmeen. Siinä Ranuan olemus kiteytyy yhteen sanaan, joka on myös kunnan uusi iskulause: kesyttämätön.

– Brändi tulee polttomerkkiä tarkoittavasta sanasta. Polttomerkillä erotettiin oma karja muista ja samaa tehdään meidän brändillä eli erotutaan muista kunnista, kehittämispäällikkö Mikko Pöykkö Ranuan kunnasta sanoo Ranuan kunnan tiedotteessa.

Kunnan verkkosivut ja sosiaalisen median kanavat ovat saaneet uuden ilmeen mukaisen ulkoasun.

– Brändi ja visuaalinen ilme ovat pohjana kunnan markkinoinnissa. Käytämme alkaneen vuoden aikana 200 000 euroa kuntamarkkinointiin, mikä on kunnan kokoon nähden huomattava summa. Tulette kuulemaan Ranuasta vielä, Pöykkö lupaa.

Kuntalaiset ja kunnan sidosryhmät osallistuivat uuden brändin rakentamiseen verkkokyselyllä sekä kahdessa työpajassa. Niiden pohjalta syntyi bränditarina Ranualle:

Alussa oli suo, kuokka ja ranualainen, joka teki kotinsa
näille kairoille. Muut huhusivat, ettei niistä ole
asuinpaikaksi eivätkä ne kelpaa poronhoitoon.
Umpihangessa ajellessaan, jängällä tarpoessaan ja
Simojärvellä sukeltaessaan ranualainen viihtyi. Luonto
ravitsi, hengitys kulki ja ajatus juoksi.
Ajan myötä Ranuan vahvaan kallioperään juurtui ihmisiä,
joilla syntyy villejä ideoita ja joita paikka hellii hurjalla
luonnollaan. Tämä tarina jatkaa yhä kasvuaan.

Kunnan konsulttina brändin rakentamisessa toimi Flatlight Creative Oy.

Jatka keskustelua #kuntalehti @kuntalehti Twitterissä tai Facebookissa.

Keskustele

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

*

Lue tästä kaikki jutut kehysriihestä