Kuntamarkkinoinnin Suomen mestaruuden on voittanut Lapin kansainvälinen matkailukampanja Sound of Lapland. Hopealle ylsi Iisalmen kaupunki asukasmarkknoinnillaan ja pronssille Kymenlaakson sote-kuntayhtymä Kymstote maakunnan asukkaat osallistaneella palvelu- ja brändiuudistuksella. 

Lapin kampanjan vahvuutena oli luontaisten vahvuuksien omaperäinen ja tuottoisa markkinointi. Tuomariston puheenjohtajan, Kuntaliiton viestinnän erityisasiantuntija Jari Seppälän, mukaan hiljaisuus ja luonnon äänimaisema eivät ehkä ole tyypillisiä ja helppoja markkinoinnin välineitä, mutta Lapin kampanjassa on saatu huolellisesti toteutetulla ja kohdistetulla aineistolla laajasti kansainvälistä kiinnostusta.

– Toinen äänielementti eli ulkomaisen artistin musiikkivideo Lapin maisemissa täydensi kampanjaa uudenlaiselle kohderyhmälle. Tulokset olivat vakuuttavia maailmanlaajuisesti, Seppälä sanoo tiedotteessa. 

Sound of Lapland -kampanjan on toteuttanut Lapin alueellinen markkinointi- ja viestintäyhtiö House of Lapland, jonka omistavat Lapin kunnat, korkeakoulut ja Lapin Yrittäjät.

Kunniamaininnat kilpailussa saivat Pohjois-Karjalan maakuntaliitto nykyisten asukkaiden lähettämiin kutsukirjeisiin perustuvasta asukasmarkkinoinnista ja Vaasan seudun kehitys- ja matkailuyhteisö seudun yhteisestä verkkopalvelusta.

Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailu järjestettiin nyt 15. kerran. Palkitut julkistettiin Kuntamarkkinoilla keskiviikkona.

Jatka keskustelua #kuntalehti @kuntalehti Twitterissä tai Facebookissa.

Keskustele

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

*

Lue tästä kaikki jutut kehysriihestä