Kuntamarkkinointi on pitkäjänteistä työtä. Porisuhde-kampanjan menestys on osa Porin brändityötä, jota on tehty kuusi vuotta, Juuso Kemi muistuttaa. Kuva Janne Aulavuori

-Kun tehdään huumoria, sen pitää osoittaa niin ylös kuin mahdollista, ja tuon ylemmäs se ei voi osoittaa.

Näin totesi näyttelijä Jonas Nordman ja tarkoitti silloista kaupunginjohtajaa Aino-Maija Luukkosta, kun markkinointitoimisto Staartin luova johtaja Juuso Kemi ehdotti kampanjan tekemistä Porin markkinointiin.

Syntyi Porisuhdeneuvoja, kampanja joka on kahminut markkinointipalkintoja ja totisesti tehnyt Poria tunnetuksi.

Mutta miksi nykyään tehdään sketsimarkkinointia? Miksi Riihimäkeä markkinoi Sisäänheittäjä-kampanjassa toinen tunnettu näyttelijä, Janne Kataja?

Valiokunta-podcastin uudessa jaksossa aiheena on kuntamarkkinointi, ja siitä keskustelee Juuso Kemin kanssa Riihimäen viestintä- ja markkinointijohtaja Mia Miettinen.

Juuso ja Mia pohtivat muun muassa, mitkä ovat kuntamarkkinoinnin tulevia trendejä, ja mitä ajatuksia herättää kuntamarkkinoinnin kilpailutus. Juuson aihe saa kiehahtamaan, ja Miallakin aiheeseen liittyy viha-rakkaussuhde.

– Onnistunut brändiuudistus tehdään läpinäkyvästi koko ajan, ja kaupunkilaiset otetaan mukaan alusta asti, Juuso Kemi sanoo.

Kuuntele Valiokunta SoundCloudissa, Spotifyssa, iTunesissa tai Suplassa

Jatka keskustelua #kuntalehti @kuntalehti Twitterissä tai Facebookissa.

Keskustele

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

*

Lue tästä kaikki jutut kehysriihestä