Järvenpääläislähtöinen näyttelijä Anton Kettunen on Järvenpään markkinointikampanjan Sibe. (Kuva: Järvenpään kaupunki)

KUNTAKIERRROS Järvenpään kaupunkimarkkinointia varten luotuun Sibe-hahmoon voi seuraavan parin viikon aikana törmätä Helsingin, Hämeenlinnan, Järvenpään, Keravan, Kouvolan, Lahden ja Tikkurilan rautatieasemien ulkomainoksissa.

Sibe kysyy: Pitäiskö sunkin muuttaa Järvenpäähän?

Järvenpään kampanjan kohderyhmäksi on valittu erityisesti 18-35-vuotiaat nuoret aikuiset. Kampanjaa varten on luotu sivusto jarvenpaa.fi/muuta-jo, jossa on tietoa Järvenpäästä.

– Järvenpääläisyys on kulttuuria, kasvavaa kaupunkia, Sibeliusta ja Suomen parasta sushia. Stadi on just sopivan lähellä. Toisten mielestä sopivan etäällä. Eikä tässä vielä kaikki. Se on ylpeyttä: tässä sitä asutaan metropolialueen vauhdilla kehittyvässä pohjoisessa keskuksessa, kampanjasivusto kertoo.

Sivustolla on myös 12 kysymyksen testi, joka kertoo vastaajalle, miksi juuri hänen pitäisi muuttaa Järvenpäähän. Syyt muuttaa Järvenpäähän on poimittu muun muassa imagotutkimuksen vastauksista ja muutaman vuoden takaisen brändityön tuloksista.

Strategiassaan Järvenpää sanoo haluavansa olla metropolialueen pohjoinen keskus ja kertoo tavoittelevansa kestävää ja palveluihin nähden hallittua kasvua. Järvenpää on edelleen muuttovoittokunta, mutta sen kasvu hieman hidastui viime vuonna.

– Uudellamaalla työssäkäyntialue on laaja ja ihmisillä on iso kirjo kuntia, joista voi asuinpaikkansa valita. Haluamme tuoda esiin lukuisat hyvät syyt asua juuri Järvenpäässä. Alkuvuodesta tehdyn imagotutkimuksen mukaan suomalaiset tuntevat Järvenpään paremmin kuin kaksi vuotta sitten ja haluamme jatkaa samaa trendiä ja lisätä positiivista mielikuvaa Järvenpäästä, perustelee viestintäjohtaja Heli Komulainen markkinointikampanjaa.

Jatka keskustelua #kuntalehti @kuntalehti Twitterissä tai Facebookissa.

Keskustele

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

*

Lue tästä kaikki jutut kehysriihestä